Joga Śmiechu  “Śmiej się razem z nami!”

Nasz Klub Śmiech to miejsce gdzie zawsze możesz się pośmiać i dowiedzieć czym jest Joga Śmiechu.

Jeżeli tylko znajdą się chętni chcielibyśmy zorganizujemy spotkanie podczas, którego będziemy się prawie

non stop przez 30-45 min. śmiali.

Najświeższe informację o naszym Klubie Śmiechu znajdziecie zawsze na Facebook’owym FunPage’u.

Kontakt: tel. 732 242 007 lub kursy@lingua-pro.pl

 

 

PRZEDSZKOLE

Słowo “przedszkole” wywołuje u twojego dziecka płacz?

 

Jeśli tak, to radzimy na to ogromną dawkę śmiechu ! Przede wszystkim pomaga on dzieciom szybciej przyswoić wiedzę. Śmiech, żarty i wygłupy zachęcą przedszkolaka do wyjścia, a także w trakcie nauki pomogą z pewnością przyswoić nowe umiejętności. Przyczyną jest zwiększenie poziomu dopaminy – neuroprzekaźnika sprzyjającego uczeniu się.

źródło fot : http://destin.pl/

 

LUSTRO

Hej Ty tam! Spójrz w lustro !

Jesteś przecież jedyną osobą, od której nigdy, nawet na chwilę nie uda Ci się uciec. Spójrz w lustro i uśmiechnij się do siebie. Nie krytykuj – lecz podziwiaj…Miłego dnia! 🙂

URUCHOM RADOŚĆ!

Podobno dobrym sposobem na radość jest jazda na hulajnodze. Według uczestników tego pojazdu – doznania są gwarantowane. Może ona być niezawodnym jednośladowcem dla wszystkich joginów i joginek śmiechu, niezależnie od wieku. Czas odświeżyć doświadczenia z dzieciństwa, które sprawiały nam największą frajdę. Ten wehikuł czasu robi wrażenie, a przede wszystkim wywołuje RADOŚĆ! No to Let’s Go !

 

Powody by się z nami śmiać

Śmiech to lek na depresje i choroby psychiczne!

Śmiech może pozytywnie wpływać na nastrój i obniża ciśnienie krwi.

Śmiech pozwala dzieciom uczyć się szybciej!

Śmiech zbliża i otwiera ludzi!

Wspólny Śmiech pomaga budować udany związek!

A jaki będzie Twój powód by się z nami śmiać?!:)

“Śmiech to zdrowie”

Joga Śmiechu upowszechnia wykorzystanie ćwiczeń wywołujących śmiech jako profilaktykę zdrowia! Pomyśl o sobie i śmiej się z nami bo  “Śmiech to zdrowie”!

O rany, dziś poniedziałek !

Nie ma nic gorszego niż stanie w KORKU. Cały nasz plan bierze w łeb i w sumie nic nie możemy zrobić… Kiedy już wyślesz sms’a do szefa o spóźnieniu – zacznij się ŚMIAĆ! Zamień się w aktora i pozwól sobie na śmiech typu “Ha ha ha! Ho ho ho!” Gwarantowany spokój ducha zamiast skupienie na zegarku, Powodzenia Driverzy ! 🙂

Ćwiczenia gimnastyczne

Śmiech w Jodze Śmiechu odbywa się na zasadzie ćwiczenia gimnastycznego – im częściej ćwiczymy tym z większą łatwością nam przychodzi! Chcecie sprawdzić?! Zapraszamy na regularne spotkania!

Poziomy

Praktykując jogę śmiechu wkraczamy w poszczególne poziomy. Z każdego z nich czerpiemy inne korzyści i inaczej rozwijamy siebie:
1.Poziom pierwszy to po prostu trening fizyczny , który zachęci Cię do działania, odświeży umysł, uwalni endorfiny i dobry nastrój.
2. Poziom drugi – pozwoli dostrzec innych ludzi, z którymi się śmiejesz i poczuć integrację społeczną i fajną zabawę.
3 Poziom trzeci – joga śmiechu zacznie stawać się ścieżką do rozwoju osobistego. Dostrzeżesz, że regularne śmianie zmienia Twoje życie, pozwala na słuchanie własnego ja.
4. Poziom czwarty – wymaga już dłużej wytrwałości i praktyki – to poziom duchowy – zaczynasz czuć bijący w Tobie Spokój, Radość, Miłość.

 

Zalety śmiania się 

Śmiech to lek na depresje i choroby psychiczne!

Śmiech może pozytywnie wpływać na nastrój i obniża ciśnienie krwi.

Śmiech pozwala dzieciom uczyć się szybciej!

Śmiech zbliża i otwiera ludzi!

Wspólny Śmiech pomaga budować udany związek!

A jaki będzie Twój powód by się z nami śmiać?!:)

 

Poziomy

Praktykując jogę śmiechu wkraczamy w poszczególne poziomy. Z każdego z nich czerpiemy inne korzyści i inaczej rozwijamy siebie:
1. Poziom pierwszy to po prostu trening fizyczny , który zachęci Cię do działania, odświeży umysł, uwolni endorfiny i dobry nastrój.
2. Poziom drugi – pozwoli dostrzec innych ludzi, z którymi się śmiejesz i poczuć integrację społeczną i fajną zabawę
3. Poziom trzeci – joga śmiechu zacznie stawać się ścieżką do rozwoju osobistego. Dostrzeżesz, że regularne śmianie zmienia Twoje życie, pozwala na słuchanie własnego ja.
4. Poziom czwarty – wymaga już dłużej wytrwałości i praktyki – to poziom duchowy – zaczynasz czuć bijący w Tobie Spokój, Radość, Miłość.

Pośmiej się z jedyną osobą, która zawsze będzie z Tobą…

A może chcecie przygotować się do spotkania z nami w domu? Mamy dla Was małe ćwiczenie – dla Waszych umysłów będzie ono absurdalne, ale dzięki niemu poczujecie, że śmiech jest także językiem miłości do samego siebie!

A więc pośmiej się z jedyną osobą, która zawsze będzie z Tobą…! Spójrz w lustro i przywitaj się pięknym uśmiechem a następnie przez kilka minut śmiej się radośnie do siebie. Jeśli czujesz, że masz z tym problem to wiedz, że to ćwiczenie skierowane jest tym bardziej właśnie do Ciebie!

Korzyści psychiczne
 
Dzisiaj czas przedstawić najczęściej występujące korzyści psychiczne wynikające ze śmiechu:
– obniżenie poziomu stresu, lęku, niepokoju, napięcia i – – przeciwdziałanie syndromom depresji
– poprawa relacji interpersonalnych
– poprawa nastroju, wzmacnianie szacunku do siebie, nadziei, witalności i energii
– poprawa pamięci i stymulacja twórczego myślenia!
– sprzyja tworzeniu tożsamości grupowym, społecznej spójności i zwiększa uczucie przyjazności
– zwiększa wesołość
A co najważniejsze?! Jest ZARAŹLIWY 😉
Fizyczne korzyści
Chcecie poznać najczęściej występujące fizyczne korzyści ze śmiechu? Wśród nich wyróżnić można:
– ćwiczenie i rozluźnienie mięśni
– poprawę oddychania
– zwiększenie odporności organizmu
– stymulacja prawidłowej cyrkulacji krwi
– obniżenie poziomu hormonów stresu
– podwyższenie progu bólu i tolerancji na ból

Hormony “dobrego samopoczucia”

Praktyka jogi śmiechu powoduje, że organizm uwalnia do krwioobiegu hormony “dobrego samopoczucia” związane z poczuciem szczęścia, więzi, tolerancji, przebaczenia, miłości, szczodrości – a ich duże natężenie uniemożliwia produkcję hormonów związanych z nerwowością, strachem, stresem, agresją! Poprzez grupowe praktykowanie jogi śmiechu zwielokrotniamy efekty tych procesów i poprawiamy własne samopoczucie!

Radość

Podstawą Jogi Śmiechu jest radość. Radość czyli bezwarunkowe poddanie się szczęściu bez względu na wszelkie okoliczności życiowe.

4 elementy radości to:
śpiewanie,
tańczenie,
bawienie
i…..śmianie!

 

Integracja

Joga Śmiechu to świetny sposób na integrację grupy ludzi! Przez bezwarunkowy śmiech bardzo szybko nawiązują się nowe więzi pomiędzy ludźmi bez względu na ich pochodzenie, wiek czy styl życia. Joga promuje silne powiązania pomiędzy ludźmi, którzy się razem śmieją, zapewniając społeczną interakcję niezbędną do szczęścia! Pamiętasz kiedy ostatni raz byłeś po prostu szczęśliwy….?

Sesja Jogi Śmiechu

Sesje jogi śmiechu zaczynają się od rozciągania, klaskania, ruchów ciała i skandowania. Robimy to by przełamać bariery i uwolnić w sobie ducha zabawy!  Uzupełniamy to wszystko o ćwiczenia oddechowe by przygotować nasze płuca do śmiechu. Sam śmiech wywołujemy specjalnymi zabawami i ćwiczeniami przeprowadzonymi odpowiednią techniką. Metody te połączone ze społeczną dynamiką grupy dają w skutkach beztroski i bezwarunkowy śmiech! A już po 20 minutach takiej sesji uzyskujemy pełne korzyści fizyczne…

Najważniejsze w śmianiu się jest śmianie się 

Joga Śmiechu to ćwiczenia oddechowe połączone z bezwarunkowym, stymulowanym śmiechem. Jak udowodniono: dla naszego ciała nie ma znaczenia czy nasz śmiech jest szczery czy udawany, dlatego właśnie Joga Śmiechu pozwala na uzyskanie wewnętrznego spokoju, ulgi i poprawy zdrowia fizycznego za pomocą prostych ćwiczeń!

Joga Śmiechu to coś więcej niż tylko śmiech – przy regularnych spotkaniach pomaga osiągać długotrwałe, pozytywne nastawienie (nawet przy niesprzyjających ku temu okolicznościach życiowych). Służy postawie wybaczenia, szczodrości i uczynności – a więc zmienia stan naszego ciała, ale także umysłu.

 

Zewnętrzna sesja Jogi Śmiechu

Prowadzimy również zamiejscowe spotkania Jogi Śmiechu u Ciebie w firmie/ clubie/ stowarzyszeniu/ na spotkaniu integracyjnym. Podczas takiego spotkania gwarantujemy, że będzie dużo śmiechu.

Klub Śmiechu:

  • śmiejemy się długo, głośnio i beztrosko
  • nie musisz mieć poczucia humoru, żeby się z nami śmiać
  • spotkania trwają 45 min. (zalecane jest 30-45 min)
  • szukamy raz w miesiącu 5-15 chętnych do wspólnego śmiania się
  • wspólne śmianie poprowadzą certyfikowani Liderzy Śmiechu
  • trzymamy się z dala od polityki i religii

Joga śmiechu to?

  • śmiech bez angażowania do tego poczucia humoru czy żartów
  • pozostawanie w ciągłym ruchu, klaskanie, skandowanie
  • utrzymywanie kontaktu wzrokowego z innymi uczestnikami
  • oddawanie się dziecięcej radości
  • ćwiczenia oddechowe

Skąd się wzięła Joga Śmiechu?

Joga śmiechu wywodzi się z Indii. Została założona przez dr Madana Katarię w 1995 roku, który wraz 5 ludźmi zaczął praktyki w parku w Mumbaju.

Co daje nam śmianie się:

  • działa antystresowo
  • uwalnia endorfiny (hormony dobrego samopoczucia)
  • wzmacnia system odpornościowy (przez wzrost komórek przeciwzakaźnych i przeciwwirusowych)
  • poprawiają wydolność oddechową (1 min. śmiechu to 10 min. biegania lub wiosłowania)
  • poprawiają krążenie
  • rozwija inteligencję emocjonalną
  • poprawia nasze więzi społeczne

Korzyści ze śmiania się:

  • zdrowotne (dla ludzi, którzy chcą być zdrowi lub szybciej wyzdrowieć)
  • w życiu prywatnym (dobry nastrój)
  • w pracy (redukuje stres, dotlenia mózg – zwiększona efektywność, integruje)
  • w życiu towarzyskim (lepsza jakość życia i satysfakcja dzięki ciepłym i otwartym relacją z innymi ludźmi)
  • lepsze radzenie sobie w trudnych sytuacjach (przez śmianie się wyzwaniom w twarz)

Korzyści dla biznesu

  • redukcja stresu
  • zwiększenie efektywności pracy
  • budowanie zespołu

Korzyści dla seniorów

  • leczenie depresji
  • chorób serca, nadciśnienia
  • różnych bólów, bezsenności

Korzyści dla młodzieży

  • porawa zdolności uczenia się
  • pewności siebie
  • publicznych wystąpień

Więcej informacji: http://www.laughteryoga.org/english

Joga śmiechu z osobami starszymi